Головне меню

Авторизація


Партнери

Громадська організація "За розвиток Якимівського району"


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

П’ятдесята сесія шостого скликання РІШЕННЯ № 7, № обьєктам нерухомого майна14


Якимівська селищна рада Якимівського району Запорізької області П’ятдесята сесія шостого скликання РІШЕННЯ № 7 Від 22.01.2015 р. Про місцеві податки та збори Якимівської селищної ради на 2015 рік. У відповідності до ст.ст. 265, 266, 267, 268 Розділу ХІI Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року із змінами, закону України «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року № 71- VIII та з метою поповнення прибуткової частини бюджету селищної ради, Якимівська селищна рада Якимівського району Запорізької області ВИРІШИЛА: І. Вважати таким, що втратило чинність рішення № 3 сорок третьої сесії шостого скликання від 26.06.2014 року «Про місцеві податки та збори Якимівської селищної ради на 2015 рік». ІІ. Встановити на території Якимівської селищної ради з 01.01.2015 року наступні види місцевих податків та зборів: - Збір за місця для паркування транспортних засобів; - Туристичний збір; - Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. ІІ. Затвердити Положення про місцеві податки та збори, а саме: 1. „Про збір за місця для паркування транспортних засобів” згідно з додатком № 1. 2. „Про туристичний збір” згідно з додатком № 2. 4. „Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки” згідно з додатком № 3. ІІІ. Оприлюднити дане рішення в газеті «Слово трудівника» або на офіційному сайті селищної ради. ІV. Контроль за виконанням цього рішення покласти на Привальцеву Т.А., головного бухгалтера селищної ради та постійну комісію питань економічного розвитку, планування, бюджету, фінансування та регуляторної політики (голова Захаров М.І.) Якимівський селищний голова М.Є. Чишко Підготовлено: Кузнєцова Н.С. Додаток № 1 до рішення сесії Якимівської селищної ради № 7 від 22.01. 2015р. ПОЛОЖЕННЯ Про збір за місця для паркування транспортних засобів. 1. Загальні положення 1.1. Положення про паркування транспортних засобів визначає єдиний порядок розміщення майданчиків для паркування та їх функціонування на території селища та розроблено з метою: - упорядкування паркування автотранспорту, урегулювання відносин між операторами парковок та платниками збору за паркування транспортних засобів, розвитку мережі місць паркування, упровадження сучасних методів їх організації; - поліпшення умов дорожнього руху шляхом розвантаження центральних вулиць селища, збільшення пропускної спроможності їх проїжджої частини; - підвищення рівня безпеки дорожнього руху, дисципліни водіїв та культури паркування автотранспортних засобів 2. Платники збору 2.1. Платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках. 2.2. Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради про встановлення збору. Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради контролюючому органу в порядку, встановленому розділом I цього Кодексу. 3. Об’єкт і база оподаткування збору 3.1. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених статтею 30 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні". 3.2. Базою оподаткування є площа земельної ділянки, відведена для паркування, а також площа комунальних гаражів, стоянок, паркінгів (будівель, споруд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету. 4. Ставка збору 4.1. Ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі 0,03 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. 4.2. При визначенні ставки збору сільські, селищні та міські ради враховують місцезнаходження спеціально відведених місць для паркування транспортних засобів, площу спеціально відведеного місця, кількість місць для паркування транспортних засобів, спосіб поставлення транспортних засобів на стоянку, режим роботи та їх заповнюваність. 5. Особливості встановлення збору 5.1. Ставка збору та порядок сплати збору до бюджету встановлюються відповідною сільською, селищною або міською радою. 6. Порядок обчислення та строки сплати збору 6.1. Сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням об'єкта оподаткування. 6.2. Платник збору, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого платника збору, зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як платника збору у контролюючому органі за місцезнаходженням земельної ділянки. 6.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу. 7. Місця для паркування транспортних засобів 7.1. Визначити місця для паркування транспортних засобів на території смт. Якимівка, а саме: - територія по вул. М.Патріотів від центрального ринку до магазину „Манго” загальною площею 404,10 м.кв.; - територія по вул. М.Патріотів уздовж критого ринку загальною площею 234 м.кв.; - територія по вул. Леніна, прилегла до ринку в районі магазину „Нива”, загальною площею 103,5 м.кв.. Додаток № 2 до рішення сесії Якимівської селищної ради № 7 від 22.01. 2015р. ПОЛОЖЕННЯ Про туристичний збір. 1. Загальні положення 1.1. Туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до селищного бюджету. 2. Платники збору 2.1. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов'язанням залишити місце перебування в зазначений строк. 2.2. Платниками збору не можуть бути особи, які: а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір; б) особи, які прибули у відрядження; в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого); г) ветерани війни; ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС; д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я; е) діти віком до 18 років; є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади. 3. Ставка збору 3.1. Ставка встановлюється у розмірі від 0,5 до бази справляння збору, визначеної пунктом 268.4 статті 268 Податкового Кодексу. 4. База справляння збору 4.1. Базою справляння є вартість усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених підпунктом 268.5.1 статті 268 Податкового Кодексу за вирахуванням податку на додану вартість. 4.2. До вартості проживання не включаються витрати на харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в'їзд (віз), обов'язкове страхування, витрати на усний та письмовий переклади, інші документально оформлені витрати, пов'язані з правилами в'їзду. 5. Податкові агенти 5.1. Згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради справляння збору може здійснюватися: а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами; б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму; в) юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою. 6. Особливості справляння збору 6.1. Податкові агенти справляють збір під час надання послуг, пов'язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання. 7. Порядок сплати збору 7.1. Сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів. 7.2. Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу. 7.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу. Додаток № 3 до рішення сесії Якимівської селищної ради № 7 від 22.01. 2014р. ПОЛОЖЕННЯ Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. 1. Загальні положення 1.1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - це місцевий податок, кошти від якого зараховуються до селищного бюджету. 2. Платники податку 2.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. 2.2. Визначення платників податку в разі перебування об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб: а) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку; б) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом; в) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку. 3. Об’єкт оподаткування 3.1. Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. 3.2. Не є об'єктом оподаткування: а) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності); б) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки; в) будівлі дитячих будинків сімейного типу; г) гуртожитки; ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради; д) об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину; е) об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках; є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств; ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності; з) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств. 4. База оподаткування 4.1. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. 4.2. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності. 4.3. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об'єкт. 5. Пільги із сплати податку 5.1. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується: а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 75 кв. метрів; б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 175 кв. метрів; в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів. Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік). Сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування встановлена цим підпунктом. 5.2. Сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів. Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на: об'єкт/об'єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування; об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів нежитлової нерухомості, встановлюються в залежності від майна, яке є об'єктом оподаткування. Органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих ними відповідно до абзацу першого та другого цього підпункту. 6. Ставка податку 6.1. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування та складає: для квартир, житлова площа яких перевищує 75 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких перевищує 175 кв. метрів, ставки податку становить: для фізичних осіб - 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року; для юридичних осіб – 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року; для об'єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, визначені пунктом 266.5.1. пункту 265.5 статті 265 Податкового Кодексу - 1 відсоток мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр для об'єктів нежитлової нерухомості. 7. Податковий період 7.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року. 8. Порядок обчислення суми податку 8.1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку: а) за наявності у власності платника податку одного об'єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 5.1 пункту 5 та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення) та відповідної ставки податку; б) за наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 5.1 пункту 5 та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку; в) за наявності у власності платника податку об'єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів, зменшеної відповідно до підпункту "в" підпункту 5.1 пункту 5 та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку; г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів 2 і 3 цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об'єктів житлової нерухомості. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку. 8.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 8.1 пункту 8, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів. 8.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо: об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним). 8.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. 8.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт. 9. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування податком 9.1. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності. 9.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. 10. Порядок сплати податку 10.1. Податок сплачується за місцем розташування об'єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України. Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про прийняття податків. 11. Строки сплати податку 11.1. Податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується: а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

 

ЯКИМІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЯКИМІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

П»ЯТДЕСЯТА СЕСІЯ    ШОСТОГО СКЛИКАННЯ

Р І Ш Е Н Н Я

 

 від 22 січня 2015року                                                                                 № 14

Про затвердження Порядку

присвоєння та зміни

поштових адрес об’єктам нерухомого майна

в смтЯкимівка

 

           Керуючись ст.31, ст.40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «Про благоустрій населених пунктів», з метою встановлення на території смтЯкимівка єдиного функціонального механізму надання та зміни поштових адрес, Якимівська селищна рада Якимівського району Запорізької області

ВИРІШИЛА:                                                                                          

1.Затвердити Порядок присвоєння та зміни поштових адрес об’єктам нерухомого майна в смтЯкимівка (додається).

2. Термін дії даного рішення — до прийняття нового.

3. Секретарю селищної ради Кузнєцовій Н.С. оприлюднити дане рішення на  сайті селищної ради та на  інформаційному стенді в приміщенні селищної ради.

4. Рішення набирає чиннності з моменту оприлюднення.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну  комісію з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, торгівлі, підприємництва та благоустрою ( голова – Скляров Р.В.).

 

Селищний голова                                                                       М.Є.Чишко

 

 

       Додаток

                                                                                     до  рішення селищної ради

                                                                                     від 22 січня 2015р. № 15

                       

ПОРЯДОК

присвоєння та зміни  поштових адрес об’єктам нерухомого майна в смтЯкимівка

1. Загальні положення
1.1. Порядок присвоєння та зміни поштових адрес об’єктам нерухомого майна в смтЯкимівка (далі – Порядок) встановлює на території селища єдиний функціональний механізм надання поштових адрес та закріплює основні принципи присвоєння адрес, їх зміни та анулювання.

1.2. Порядок діє на території смтЯкимівка і є обов’язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
1.3. Відповідно до мети цього Порядку наведені в ньому терміни вживаються в таких значеннях:
- адреса - ідентифікатор об’єкта нерухомого майна;
- тимчасова адреса - це адреса, яка використовується для тимчасової ідентифікації земельних ділянок, які у встановленому законом порядку надаються у власність, оренду та постійне користування, з метою розміщення об’єктів містобудування;
- нерухоме майно - земельні ділянки, а також об’єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх цільового призначення;
- будинок - жила чи нежила будівля;
- мала архітектурна форма - невелика одноповерхова пересувна споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, або стаціонарна споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру має площу до 30 кв.м, яка виконується із полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово без улаштування фундаментів;
- власники об’єктів нерухомого майна - юридичні та фізичні особи, у тому числі фізичні особи – підприємці;
- домоволодіння - два і більше жилих будинків, з належними до них надвірними будівлями чи спорудами (чи без них), яким надана єдина адреса;
- жилий (житловий) будинок - одна будівля капітального типу, призначена для проживання фізичних осіб;
- іменований об’єкт - гаражні кооперативи;
- квартира - ізольоване помешкання в жилому будинку, призначене для проживання фізичних осіб;
- комплекс нежилих будинків - дві і більше нежилих будівель виробничого, господарського, соціально-побутового призначення разом із надвірними спорудами та інженерними мережами (чи без них), яким надана єдина адреса за однією з вулиць, якщо їх розташування обмежено кількома вулицями, що перехрещуються;
- корпус - окремий будинок, розташований у межах комплексу нежилих будинків чи домоволодіння;
- нежилий (нежитловий) будинок - одна будівля капітального типу, призначена для інших, ніж проживання фізичних осіб, цілей;
- об’єкт нерухомого майна - нерухоме майно, якому відповідно до цього Порядку може бути надана адреса;
- окремі частини будинків - приміщення в будинках, зазначені в правовстановлюючих документах як самостійний об’єкт права власності, у тому числі нежилі приміщення громадського призначення, вбудовані в житлові будинки на першому, другому та цокольному поверхах або прибудовані до жилих будинків, підвали;
- приміщення службового, допоміжного та технічного призначення - комори, сараї, вбиральні, трансформаторні, сходові клітини, вестибюлі, перехідні шлюзи, позаквартирні коридори, горища, шахти, вентиляційні камери та інші приміщення, які входять до складу будинків, їх комплексів, домоволодінь, призначені для забезпечення їх експлуатації та обслуговування і не можуть бути самостійними об’єктами права власності;
- самостійний об’єкт права власності - об’єкт нерухомого майна, визначений у правовстановлюючому документі шляхом присвоєння йому індивідуалізуючої ознаки (перелік будинків, що входять до складу комплексів нежилих будинків чи домоволодінь, найменування приміщень, їх площа, розташування згідно з планом тощо).

2. Розгляд та перелік документів щодо присвоєння та зміни поштових адрес об’єктам нерухомого майна
2.1. Для присвоєння чи зміни поштових адрес об’єктам нерухомого майна суб’єкти господарювання та фізичні особи подають заяву до Якимівської селищної ради.
2.2. До заяви про присвоєння або зміну самостійної поштової адреси додаються такі документи:
- копія правовстановлюючого документу, який посвідчує право користування або власності на земельну ділянку;
- для фізичної особи – копія паспорта;
- для юридичної особи та фізичної особи - підприємця – копія свідоцтва про державну реєстрацію;
- копія правовстановлюючого документа, який підтверджує право власності заявника на об’єкт нерухомого майна;
- документ, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
2.3. До заяви про присвоєння тимчасової поштової адреси додаються такі документи:
- для фізичної особи – копія паспорта;
- для юридичної особи та фізичної особи - підприємця – копія свідоцтва про державну реєстрацію;
- документація із землеустрою, що затверджена Якимівською селищною радою.
2.4. Заяви про присвоєння або зміну поштової адреси розглядає та готує відповідний проект рішення виконавчий комітет селищної ради (далі - виконком селищної ради).
2.5. Уповноважений представник виконкому селищної ради, відповідальний за підготовку проекту рішення виконавчого комітету щодо присвоєння чи зміни поштової адреси (далі - уповноважений представник селищної ради), перед початком підготовки рішення зобов’язаний перевірити з виходом на місце відповідність картографічних матеріалів і документів фактичному розташуванню об’єктів нерухомого майна та земельних ділянок.
2.6. Розгляд звернень та підготовка проекту рішення виконкому селищної ради проводиться у термін, який з дня отримання звернення не повинен перевищувати 30 календарних днів (у разі наявності всіх документів).
2.7. У разі відсутності або неповного комплекту документів, зазначених у п.2.2. та 2.3. цього Порядку, селищна рада надає заявнику письмову відповідь із встановленням терміну надання таких документів.
2.8. У разі відсутності підстав для присвоєння чи зміни адреси заявнику селищною радою надається мотивована письмова відповідь щодо неможливості присвоєння чи зміни адреси.
2.9. За результатами розгляду заяв уповноважений представник селищної ради готує та виносить на розгляд виконкому селищої ради проект рішення про присвоєння або зміну поштових адрес об’єктам нерухомого майна.
2.10. У разі прийняття рішення виконкому селищної ради уповноваженим представником селищної ради заявникам надаються витяги стосовно питання, порушеного заявниками, протягом 10 днів з моменту прийняття рішення. У разі відмови у присвоєнні або зміні поштової адреси, за потреби, заявникам надається витяг з протоколу з мотивацією стосовно розгляду вказаного звернення.

3. Види адрес та особливості їх присвоєння

3.1. Присвоєння та зміна поштових адрес об’єктам нерухомого майна здійснюється шляхом прийняття відповідних рішень виконкому селищної ради.
3.2. Підготовка проектів рішень виконкому селищної ради здійснюється уповноваженим представником селищної ради з метою впорядкування містобудівного кадастру за клопотаннями (заявами) суб’єктів господарювання та фізичних осіб.
3.3. Присвоєння самостійних поштових адрес чи їх зміна допускається об’єктам нерухомого майна (житлові будинки (садиби), адміністративні, громадські, господарські, промислові та побутові будівлі і споруди або їх частини, вбудовані приміщення тощо), розташованим на земельних ділянках, які знаходяться у власності, оренді або постійному користуванні та переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх цільового призначення.
3.4. Не надаються самостійні адреси наступним об’єктам нерухомого майна:
- земельним ділянкам, наданим для ведення особистого селянського господарства;
- об’єктам незавершеного капітального будівництва;
- спорудам, які встановлені тимчасово без улаштування фундаменту, в тому числі пересувним;
- дачним та садовим будинкам, садовим товариствам;
- окремо розташованим гаражам, гаражним підприємствам, автозаправним станціям при відсутності документів про надання земельної ділянки у власність, оренду під капітальне будівництво або постійне користування;
- приміщенням службового, допоміжного та технічного призначення, розташованим у будівлях та житлових будинках, інженерним мережам;
- спорудам за межами червоних ліній вулиць;
- малим архітектурним формам;
- об’єктам, які відносяться до категорії самочинного будівництва, без наявності оформлених документів відповідно до законодавства чи рішень відповідного суду.
3.5. Присвоєння самостійних поштових адрес об’єктам нерухомого майна, які у встановленому законом порядку прийняті в експлуатацію, здійснюється на підставі документу, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
3.6. В якості виключення, земельним ділянкам, які у встановленому законом порядку надаються у власність, оренду та постійне користування, з метою розміщення об’єктів містобудування, присвоєння тимчасових адрес здійснюється на підставі документації із землеустрою, що затверджена Якимівською селищною радою. Після завершення будівництва об’єкта містобудування та прийняття його в експлуатацію тимчасова адреса земельної ділянки, на якій розміщено об’єкт містобудування, анулюється. Власнику об’єкта завершеного будівництва необхідно звернутися в Якимівську селищну раду з заявою про присвоєння самостійної поштової адреси об’єкту нерухомого майна.
3.7. Відповідно до цього Порядку, у залежності від виду та особливостей об’єктів нерухомого майна, присвоюються такі види адрес:
3.7.1. Адреси жилих будинків, домоволодінь, квартир.
Жилим будинкам, домоволодінням, квартирам присвоюється адреса, яка складається з назви вулиці, номера будинку (домоволодіння), номера корпусу (за наявності) та номера квартири (за наявності). Номер будинку (домоволодіння) позначається відповідною арабською цифрою, номер корпусу( в разі наявності такого) відповідною арабською цифрою після слова “корпус”, номер квартири - відповідною арабською цифрою після слова “квартира”.
Наприклад: вул. Заводська, 2, кв. 15.
3.7.2. Адреси нежилих будинків, їх комплексів, окремих частин нежилих будинків.
Нежилим будинкам, їх комплексам, окремим частинам нежилих будинків присвоюється адреса, яка складається з назви вулиці, номера будинку об’єкта нерухомого майна та номера частини об’єкта нерухомого майна (за наявності). Номер об’єкта позначається відповідною арабською цифрою, а номер частини будинку - відповідною арабською цифрою через дефіс після номера об’єкта.
Наприклад: вул. Заводська, 2-1.
3.8. У випадках, коли на відповідній вулиці збудовано нові жилі будинки (домоволодіння), нежилі будинки виробничого, господарського, соціально-побутового та іншого призначення, їх комплекси, і їм виходячи з вже наявної нумерації об’єктів нерухомого майна по вулиці, на якій вони фактично знаходяться, неможливо надати номер, який є цілим числом, такий об’єкт нерухомого майна при наданні адреси позначається номером найближчого об’єкта нерухомого майна по відповідному боку вулиці в бік зменшення з відповідною літерою українського алфавіту.
Наприклад: по вул. Заводській між жилими будинками 4 та 6 збудовано ще один. У цьому випадку йому присвоюється адреса: вул. Заводська, 4А.
3.9. У разі, коли у власника об’єкта нерухомого майна на законних підставах виникло право власності на об’єкт нерухомого майна, який знаходився у складі інших об’єктів нерухомого майна, що мали єдину адресу (домоволодіння, комплекс нежилих будинків), то такий об’єкт нерухомого майна позначається номером цього домоволодіння або комплексу нежилих будинків з відповідною арабською цифрою через дріб.
Наприклад: по вул. Шевченка,1 будинки, що складали цілісний майновий комплекс заводу ВАТ "Якимівський механічний завод", відчужено двом власникам. У цьому випадку надана адреса буде мати наступний вигляд: вул.Шевченка,1/1; вул. Шевченка,1/2.
Якщо присвоєння адреси окремому будинку, що знаходився у складі домоволодінь, комплексів нежилих будинків і є самостійним об’єктом права власності, за номером, який був наданий домоволодінню або комплексу нежилих будинків, не відповідає фактичному місцю розташування такого будинку, то присвоєння йому адреси здійснюється за назвою тієї вулиці, де він фактично знаходиться, за правилами, встановленими п. 3.8. цього Порядку.
При присвоєнні адрес кільком будинкам, що знаходилися у складі одного домоволодіння, комплексу нежилих будинків і є самостійними об’єктами права власності, цифри для позначення номерів відповідних будинків визначаються від 1... і нескінченно, виходячи з порядку надходження відповідних заяв власників.
Термін “корпус” може застосовуватися для позначення окремого будинку, що знаходився у складі домоволодінь, комплексів нежилих будинків і є самостійним об’єктом права власності.
Наприклад: по вул. Шевченка,1 будинки, що складали цілісний майновий комплекс ВАТ “Якимівський механічний завод”, відчужені двом власникам. У випадку присвоєння їм адрес із застосуванням терміну “корпус” вони будуть виглядати наступним чином: вул.Шевченка,1, корп. 1; вул. Шевченка, 1, корп. 2.
3.10. При присвоєнні адрес окремій частині будинку, який знаходився у складі домоволодінь, комплексів нежилих будинків (п. 3.9 цього Порядку), окремої частини будинку, зазначається арабськими цифрами через дефіс після номера відповідного будинку.
Наприклад: власник об’єкта нерухомого майна придбав у власність нежилий будинок, який знаходився у складі комплексу нежилих будинків по вул. Шевченка,1. За заявою власника придбаному будинку була надана адреса: вул. Шевченка, 1-1. Згодом у вказаному будинку іншій особі були відчужені нежилі приміщення для розміщення офісу. У цьому випадку таким нежилим приміщенням надасться адреса: вул.Шевченка, 25-1-1.
При присвоєнні адреси в порядку, визначеному цим пунктом, кільком окремим частинам одного будинку, цифри для позначення номерів окремих частин будинку визначаються від 1... і нескінченно, виходячи з порядку надходження відповідних заяв власників.
Якщо в адресі будинку, окремим частинам якого надається нова адреса, використовувався термін “корпус”, то при присвоєнні адрес номери окремих частин будинків зазначаються арабськими цифрами через дефіс після номера, який був наданий відповідному корпусу.
Наприклад: власник об’єкта нерухомого майна придбав офісні приміщення у будинку по вул. Шевченка,1, корп. 1. У цьому випадку їм буде надана адреса: вул. Шевченка,1, корп. 1-1.
3.11. У разі потреби в присвоєнні самостійної адреси об’єкту нерухомого майна, власник (власники) який (які) набув (набули) права власності на нього (його окрему частину) та звернувся (звернулися) у встановленому порядку до виконкому селищної ради, адреса присвоюється відповідно до вимог цього Порядку зі збереженням позначень, використаних в адресі, яка була надана раніше.
Наприклад: особа придбала частину офісних приміщень, яким раніше була присвоєна адреса: вул. Шевченка,1А. Зазначена адреса змінена не була. У цьому випадку адреса придбаної частині офісних приміщень буде виглядати наступним чином: вул. Шевченка,1А-1.
3.12. При присвоєнні адрес об’єктам нерухомого майна використовуються наступні типи:
- вулиця;
- провулок;
- проспект;
- бульвар;
- площа;
- інші (шлях, майдан, узвіз, шосе тощо).
Вулиці зазначаються в адресі таким чином: спочатку вказується один із типів вулиці, а потім її назва.
Найменування вулиць, які віднесені до типу “інші”, можуть зазначатися в адресі таким чином: спочатку назва вулиці, а потім її тип.
Назви вулиць, які складаються з імені та прізвища, зазначаються в адресі таким чином: спочатку ім’я, а потім прізвище.
Назви вулиць, які походять від псевдонімів, зазначаються в звичайному порядку.
Назви вулиць, які складаються із звання та прізвища, зазначаються в адресі таким чином: спочатку звання, а потім прізвище.
3.13. Земельним ділянкам, які відповідно до законодавства надаються у власність, оренду та постійне користування, присвоюється тимчасова поштова адреса, враховуючи найменування існуючої вулиці (провулку, проспекту та інше). Номер земельної ділянки назначається наступним після суміжного об’єкту нерухомого майна з адресою, що вже існує, або з урахуванням перспективної забудови, враховуючи вимоги даного Порядку.
 

4. Анулювання поштових адрес

4.1.Підставами для анулювання адреси жилого будинку, будівлі, споруди є повне руйнування (ліквідація) самого об'єкта адресації, скасування рішень про надання земельних ділянок, розподіл об'єкта на самостійні частини з присвоєнням кожній частині нових адрес тощо.

4.2. Для анулювання адреси об'єкту до заяви додаються наступні документи:

- нотаріально засвідчені копії установчих документів (юридичні особи), паспорт, ідентифікаційний номер (фізичні особи);

- нотаріально засвідчена копія правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна,

- документи що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою (за наявності);

- акт проповне  знесення (руйнування) будівлі і зняття її з технічного обліку або про розподіл  інвентарної справи на частини у зв'язку з присвоєнням кожній частині будівлі різних адрес;

-фотофіксація об'єкта;

- інші документи у разі необхідності.

 
5. Заключні положення

5.1. Адреси об’єктів нерухомого майна та земельних ділянок, розташованих на території селища, присвоєні до набранні чинності даного Порядку, зберігаються та можуть бути змінені для приведення у відповідність до цього Порядку за зверненням власника об’єкту.
5.2. У разі звернення власника до уповноважених органів з метою виконання дій з об’єктами нерухомого майна та виявлення невідповідності їх поштової адреси вимогам Порядку ведення Реєстру прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 28.01.2003 р. № 7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.01.2003 р. № 67/7388, власник (користувач) зобов’язаний звернутися з заявою до Якимівської селищної ради щодо зміни поштової адреси.
5.3. Заяви, повний пакет документів та вся інформація щодо адрес зберігається в селищній раді на паперових носіях, а також в електронному вигляді та використовується для ведення містобудівного кадастру селища.

 

 

Секретар виконкому селищної ради                                       Н.М.Савенко