Головне меню

Авторизація


Партнери

Громадська організація "За розвиток Якимівського району"


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рішення 9 сесії сьмого скликання від 15.06.2016р.


ЯКИМІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЯКИМІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ДЕВ’ЯТА СЕСІЯ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

 

РІШЕННЯ

 

 

від 15 червня 2016 р.                                                                                              №  1

Про санітарний стан

кладовищ селища

 

 

           

           

                     На території Якимівської селищної ради існує три кладовища: старі по вулицях Зеленій та Зарічній і нове по вул.М.Патріотів. Більшість поховань в останні 20 років відбувається на новому кладовищі, але старі також функціонують. Два кладовища  (старе по вул.Зеленій та нове ) знаходяться в оперативному управлінні КП «Якимівська спеціалізована ритуальна служба». Значну увагу комунальне  приділяє новому  кладовищу та старому по вул.Зелена. Але незважаючи на зусилля комунального підприємства, санітарний стан старого кладовища потребує постійної уваги та контролю, а територія кладовища – охорони та догляду. На жаль, мешканці сусідніх вулиць забруднюють його територію, утворюючи сміттєзвалища.

                    В період підготовки до поминального дня на кожному з кладовищ проводиться значний обсяг робіт по їх впорядкуванню, а також підтримується порядок протягом року. КП «Якимівська спеціалізована ритуальна служба» у 2016 році проведено робіт з благоустрою кладовищ на суму 11264(одинадцять тисяч двісті шістдесят чотири)грн.00 коп.

             Виходячи із вищезазначеного, Якимівська селищна рада Якимівського району Запорізької області

 

В И Р І Ш И Л А :

 

1. Інформацію  директора КП «Якимівська спеціалізована ритуальна служба» Окончик О.А. про стан кладовищ селища взяти до відома.

2. Комісії з питань  благоустрою селища  щоквартально здійснювати рейди на кладовища селища з метою контролю за їх санітарним станом.

3. Зобов’язати  КП «Якимівська спеціалізована ритуальна служба» ( керівник – Окончик О.А.) забезпечувати своєчасне вивезення сміття із кладовищ, в т.ч. із старого кладовища по вул. Зеленій, завезення землі, піску.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів Савенка С.Л.

 

 

 

 

 

Селищний голова                                                                    М.І.Захаров

 

 

 

Підготовлено: Кузнєцова Н.С., секретар селищної ради

Узгоджено: Самофалов С.А., юрист селищної ради

 

 

 

 

 

ЯКИМІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЯКИМІВСЬКОГО РАЙОНУ  ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ДЕВ’ЯТА СЕСІЯ СЬОМОГО СКЛИКАННЯ

 

РІШЕННЯ

від 15 червня 2016 р.                                                                                              №  2               Про стан освітлення

вулиць селища

 

  Освітлення вулично-дорожньої мережі, житлових кварталів, парків, або територій будь-яких інших об'єктів в населеному пункті є одним із елементів благоустрою, передбачених в  установленому  порядку  Законом України  «Про благоустрій населених пунктів».

  Тож питання вуличного освітлення в селище постійно знаходиться в центрі уваги депутатів та керівництва селищної ради.   Ні для кого не секрет, що з уст жителів селища звучать  дорікання та критика за неналежний стан з вуличним освітленням.

В 2016 році  з’явилася можливість  направляти кошти на проблемні питання з благоустрою. І одне з них – вуличне  освітлення селища.

Разом з представником ТОВ «Акімжилсервіс» - Корольковим Олексієм  та іншими спеціалістами, виконавцями робіт в селище оглянувши вулиці визначили місця  для розташування  світлоточок та схеми монтажу технічного обладнання.

Селищна рада послідовно працює в напрямку відновлення вуличного освітлення.

З початку року проведені роботи по ремонту вуличного освітлення вулиць селища, відремонтовано 1,4 км повітряних мереж, встановлено 870 світлоточок, використано коштів в сумі 62,00 тис.грн.

            Виходячи із вищезазначеного, Якимівська селищна рада Якимівського району Запорізької області

 

В И Р І Ш И Л А :

 

1. Інформацію спеціаліста 1 категорії селищної ради Мазаєва В.В. та відповідального за електрогосподарство Королькова О.В. про стан освітлення вулиць селища взяти до відома.

2. Комісії з питань благоустрою селища  щоквартально здійснювати рейди по вулицям селища з метою контролю за станом вуличного освітлення.

3. Зобов’язати  ТОВ «Акімжилсервіс» ( керівник – Субботін В.О.) забезпечити безперебійне освітлення вулиць селища та своєчасний ремонт вуличного освітлення.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів Савенка С.Л.

 

 

 

Селищний голова                                                                    М.І.Захаров

 

Підготовлено: Кузнєцова Н.С., секретар селищної ради

Узгоджено: Самофалов С.А., юрист селищної ради

 

 

 

 

 

                                         Якимівська селищна рада

                            Якимівського району  Запорізької області

                                  Дев’ята сесія сьомого скликання

 

                                         

                                                     РІШЕННЯ № 3

 

Від 15.06.2016 р.

Про розгляд місцевих податків та зборів

Якимівської селищної ради на 2017 рік.

 

 

                У відповідності до ст.ст. 265, 266, 267, 268 Розділу ХІ  Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року  та з метою поповнення прибуткової частини бюджету селищної ради, Якимівська селищна рада Якимівського району Запорізької області

 

                            ВИРІШИЛА:

 

          1. Оприлюднити через районну газету „Слово трудівника” або сайт селищної

              ради матеріали, пов’язані з розглядом місцевих податків та зборів Якимівської

              селищної ради на 2017 рік та протягом місяця з дня опублікування приймати

              пропозиції та зауваження .

 

                   Встановити на території Якимівської селищної ради з 01.01.2017 року наступні

                   види місцевих податків та зборів:

         -  Збір за місця для паркування транспортних засобів;

         -  Туристичний збір;

         -  Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

                  Затвердити Положення про місцеві податки та збори, а саме:

                    

                     1). „Про збір за місця для паркування транспортних засобів”

              згідно з додатком № 1.

         2). „Про туристичний збір”

              згідно з додатком № 2.

         3). „Про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки”

              згідно з додатком № 3.

 

 

          Якимівський селищний голова                                                 М.І. Захаров

 

Погоджено: юрист с/р   С.А.Самофалов

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Додаток № 1

                                                                                        до рішення сесії Якимівської

                                                                                        селищної ради № 3 від 15.06. 2016р.

 

 

                                                  ПОЛОЖЕННЯ

      Про збір за місця для паркування транспортних засобів.

 

                  1. Загальні положення

1.1. Положення про паркування транспортних засобів визначає єдиний порядок розміщення майданчиків для паркування та їх функціонування на території селища та розроблено з метою:

- упорядкування паркування автотранспорту, урегулювання відносин між операторами парковок та платниками збору за паркування транспортних засобів, розвитку мережі місць паркування, упровадження сучасних методів їх організації;

- поліпшення умов дорожнього руху шляхом розвантаження центральних вулиць селища, збільшення пропускної спроможності їх проїжджої частини;

- підвищення рівня безпеки дорожнього руху, дисципліни водіїв та культури паркування автотранспортних засобів

 

                  2. Платники збору

            2.1. Платниками збору є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

            2.2. Перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради про встановлення збору.

Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради контролюючому органу в порядку, встановленому розділом I цього Кодексу.

 

                  3. Об’єкт і база оподаткування збору

             3.1. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, яка згідно з рішенням сільської, селищної або міської ради спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених статтею 30 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

           3.2. Базою оподаткування є площа земельної ділянки, відведена для паркування, а також площа комунальних гаражів, стоянок, паркінгів (будівель, споруд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету.

 

                 4. Ставка збору      

           4.1. Ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі 0,03  відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

           4.2. При визначенні ставки збору сільські, селищні та міські ради враховують місцезнаходження спеціально відведених місць для паркування транспортних засобів, площу спеціально відведеного місця, кількість місць для паркування транспортних засобів, спосіб поставлення транспортних засобів на стоянку, режим роботи та їх заповнюваність.

                             5. Особливості встановлення збору

           5.1. Ставка збору та порядок сплати збору до бюджету встановлюються відповідною сільською, селищною або міською радою.

                 6. Порядок обчислення та строки сплати збору

           6.1. Сума збору за місця для паркування транспортних засобів, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням об'єкта оподаткування.

           6.2. Платник збору, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що провадить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого платника збору, зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як платника збору у контролюючому органі за місцезнаходженням земельної ділянки.

           6.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

 

               7. Місця для паркування транспортних засобів

            7.1. Визначити місця для паркування транспортних засобів на території смт. Якимівка, а саме:

                      - територія по вул. М.Патріотів від центрального ринку до

                        магазину „Манго” загальною площею 404,10 м.кв.;

                      - територія по вул. М.Патріотів уздовж критого ринку загальною

                         площею 234 м.кв.;

- територія по вул. Леніна, прилегла до ринку в районі магазину

   „Нива”, загальною площею 103,5 м.кв..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Додаток № 2

                                                                                        до рішення сесії Якимівської

                                                                                        селищної ради № 3 від 15.06. 2016р.

 

                                                  ПОЛОЖЕННЯ

                                            Про туристичний збір.

                      

                      1. Загальні положення

 1.1. Туристичний збір - це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до селищного бюджету.

                      2. Платники збору

              2.1. Платниками збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують (споживають) послуги з тимчасового проживання (ночівлі) із зобов'язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

             2.2. Платниками збору не можуть бути особи, які:

а) постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір;

б) особи, які прибули у відрядження;

в) інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого);

г) ветерани війни;

ґ) учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;

д) особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я;

е) діти віком до 18 років;

є) дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади.

                       3. Ставка збору

            3.1. Ставка встановлюється у розмірі від 0,5  до бази справляння збору, визначеної пунктом 268.4 статті 268 Податкового Кодексу.

 

 

 

                      4. База справляння збору

4.1. Базою справляння є вартість усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених підпунктом 268.5.1 статті 268 Податкового Кодексу за вирахуванням податку на додану вартість.

4.2. До вартості проживання не включаються витрати на харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в'їзд (віз), обов'язкове страхування, витрати на усний та письмовий переклади, інші документально оформлені витрати, пов'язані з правилами в'їзду.

                     5. Податкові агенти

5.1. Згідно з рішенням сільської, селищної та міської ради справляння збору може здійснюватися:

а) адміністраціями готелів, кемпінгів, мотелів, гуртожитків для приїжджих та іншими закладами готельного типу, санаторно-курортними закладами;

б) квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб на поселення у будинки (квартири), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

в) юридичними особами або фізичними особами - підприємцями, які уповноважуються сільською, селищною або міською радою справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

 

                     6. Особливості справляння збору

            6.1. Податкові агенти справляють збір під час надання послуг, пов'язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею), і зазначають суму сплаченого збору окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.

 

                   7. Порядок сплати збору

            7.1. Сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.

           7.2. Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов'язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.

          7.3. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

                                                                        

 

 

 

                                                                            Додаток № 3

                                                                                        до рішення сесії Якимівської

                                                                                        селищної ради № 3 від 15.06. 2016р.

 

 

                                                  ПОЛОЖЕННЯ

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

          

                                1. Загальні положення

1.1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - це місцевий податок, кошти від якого зараховуються до селищного бюджету.

                    2. Платники податку

2.1. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

2.2. Визначення платників податку в разі перебування об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:

а) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;

б) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

в) якщо об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

                    3. Об’єкт оподаткування                                                                                 

3.1. Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

3.2. Не є об'єктом оподаткування:

а) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності);

б) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом, в тому числі їх частки;

в) будівлі дитячих будинків сімейного типу;

г) гуртожитки;

ґ) житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради;

д) об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям-інвалідам, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;

е) об'єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб'єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках;

є) будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;

ж) будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності;

з) об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності громадських організацій інвалідів та їх підприємств.

і) релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, а також благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків.

 

                     4. База оподаткування

4.1. Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

4.2. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

4.3. База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи із загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об'єкт.

 

                    5. Пільги із сплати податку

5.1. База оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів;

5.2. Сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:

об'єкт/об'єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;

об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів нежитлової нерухомості, встановлюються в залежності від майна, яке є об'єктом оподаткування.

Органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих ними відповідно до абзацу першого та другого цього підпункту.

 

                    6. Ставка податку

6.1. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 3 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування та складає:  

             для об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, а саме:

для квартир, житлова площа яких перевищує 60 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких перевищує 120 кв. метрів, ставки податку становить:

для фізичних осіб - 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

для юридичних осіб – 1,5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

            для об'єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, визначені пунктом 266.5.1. пункту 265.5 статті 265 Податкового Кодексу:

  • зареєстрованих у Якимівському районі – 1 відсоток мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр для об'єктів нежитлової нерухомості;

   -   не зареєстрованих в Якимівському районі – 2 відсотки мінімальної заробітної плати,     встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр для об'єктів нежитлової нерухомості.

 

                   7. Податковий період

7.1. Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

 

 

                 8. Порядок обчислення суми податку

8.1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об'єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 5.1 пункту 5 та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення) та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів зменшеної відповідно до підпунктів "а" або "б" підпункту 5.1 пункту 5 та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об'єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів, зменшеної відповідно до підпункту "в" підпункту 5.1 пункту 5 та пільги органів місцевого самоврядування з неоподатковуваної площі таких об'єктів (у разі її встановлення), та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням підпунктів 2 і 3 цього підпункту, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об'єктів житлової нерухомості.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

8.2. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 8.1 пункту 8, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам - нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцезнаходженням об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності таких нерезидентів.

8.3. Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

права на користування пільгою із сплати податку;

розміру ставки податку;

нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

8.4. Органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов'язані щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об'єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

8.5. Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

 

                           9. Порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта      

                               оподаткування податком

9.1. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

9.2. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

 

                           10. Порядок сплати податку

10.1. Податок сплачується за місцем розташування об'єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про прийняття податків.

 

                            11. Строки сплати податку

11.1. Податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.