Головне меню

Авторизація


Партнери

Громадська організація "За розвиток Якимівського району"


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

проект рішення селищної ради


ЯКИМІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЯКИМІВСЬКОГО РАЙОНУ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
Сімнадцята сесія шостого скликання
Р І Ш Е Н Н Я
29 лютого 2012 р. № 59
Про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд
для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка
та типового договору особистого строкового сервітуту
З метою врегулювання діяльності у сфері розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території селища Якимівка та типового договору особистого строкового сервитуту, керуючись Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», статтей 26, 59 та 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Правилами благоустрою смт. Якимівка, з метою адекватного захисту інтересів територіальної громади при самовільному захопленні (зайнятті) земельних ділянок, керуючись ст.ст. 7, 14, 41, 140, 142 Конституції України, ст. ст. 1-4, 9, 15, 19 та 20 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1-5, 125, 126, 153 Земельного кодексу України, ,
в и р і ш и л а:
1. Оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Якимівської селищної ради,приймати пропозиції протягом місяця.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на комісію з питань житлово-комунального господарства та благоустрою (Скляров Р.В.).

Селищний голова ЧИШКО М.Є.

Додаток №1 до рішення сімнадцятої сесії Якимівської селищної
ради шостого скликання від 29.02.2012 року № 59
Положення
про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької
діяльності на території селища Якимівка.
1.Загальна частина.
1.1. Положення розміщення та функціонування тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка. (далі - Положення) розроблений на підставі Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності”, Закону України "Про благоустрій населених пунктів”, Закону України "Про місцеве самоврядування” й дійсне до прийняття відповідного порядку центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури, згідно ст.. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності”, після чого підлягає корегуванню.
1.2. Розміщення тимчасових споруд на землях територіальної громади селища Якимівка проводиться у відповідності до розробленої та затвердженої рішенням сесії ради загальної схеми розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в селищі Якимівка. (далі - загальна схема) та цьому порядку.
1.3. Кількість місць для встановлення тимчасових споруд (далі-ТС) на землях територіальної громади селища остаточно визначена загальною схемою і не змінюється упродовж одного сезону.
1.4. Розміщення ТС на території ринку, як підприємства торгівлі, визначаються планувальною документацією території цього ринку або проектною документацією його споруди, погодженою та затвердженою в установленому законодавством порядку.
1.5. Дія цього Положення не поширюється на тимчасові споруди, що розміщуються на землях дорожнього господарства, у тому числі у межах смуги відведення, уздовж автомобільних доріг загального користування. Розміщення тимчасових торгових споруд здійснюється відповідно до Закону України "Про автомобільні дороги" (2862-15), ст.71 Земельного кодексу України (2768-14) та ст.31 Закону України «Про транспорт».
1.6. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
комплексна схема розміщення тимчасових споруд селища – текстові та графічні матеріали, якими визначаються місця розташування ТС, розроблені з урахуванням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також існуючих містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою.
паспорт прив'язки тимчасової споруди – проектна документація, до складу якої входять:
- схема прив'язки тимчасової споруди;
- креслення підключення до інженерних мереж згідно з технічними умовами для стаціонарних тимчасових споруд (у разі необхідності);
- текстові матеріали з вимогами щодо естетичного вигляду та інженерного забезпечення тимчасової споруди;
- план, фасади тимчасової торгової споруди;
схема прив'язки тимчасової споруди - графічні матеріали, виконані на топографо-геодезичній основі масштабом 1:500 з прив'язкою тимчасової споруди до місцевості з відображенням інженерних комунікацій, червоних ліній, ліній забудови та (за необхідності) визначенням об’ємів благоустрою прилеглої території, виконана управлінняізацією, що має відповідну ліцензію;
торговельне обладнання для провадження підприємницької діяльності - низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат побутового, торговельного призначення;
тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально – культурного призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей, площею не більше 30 м2 по зовнішньому контору та висотою не вище ніж 4 метри;
кіоск – тимчасова споруда, площею до 21,0 м2, яка не має торгового залу для покупців. Продаж товарів здійснюється з торгового віконця;
павільйон – тимчасова споруда, площею до 30,0 м2 з торговим залом для покупців, в якому безпосередньо здійснюється продаж;
прилегла територія – територія для благоустрою та обслуговування тимчасової споруди (в радіусі 10 м або до осі проїжджої частини дороги) або до меж земельної ділянки іншого суб’єкта підприємницької діяльності.
2. Порядок розміщення тимчасових споруд.
2.1. Розміщення тимчасових споруд у селищі Якимівка. здійснюється на підставі комплексної схеми розміщення тимчасових споруд, якою визначаються місця розташування ТС, з урахуванням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також існуючих містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою.
2.2. Селищна рада не приймає окреме рішення щодо розміщення:
Поряд із тимчасовою спорудою вітрин, холодильного та іншого обладнання (за винятком столів та стільців) у разі наявності відповідного рішення щодо розміщення такої тимчасової споруди. Загальна площа зазначеного обладнання не може перевищувати 25 відсотків площі тимчасової торгової споруди. Вітрини, холодильне та інше обладнання розміщується з дотриманням передбачених законодавством норм і правил у межах земельної ділянки, що надана для розміщення тимчасової споруди у власність, користування (оренду) або використовується на підставі договору особистого строкового сервітуту, укладеного суб'єктом господарювання безпосередньо з селищною радою.
У спеціально відведених місцях під час проведення ярмарків, святкових заходів строком до одного тижня тимчасових споруд або торговельного обладнання соціально-культурного, побутового, торговельного призначення (низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат) в установленому селищною радою порядку.
Прийняття документів для розміщення дозволу розташування тимчасової споруди, здійснюються безоплатно. Забороняється вимагати від суб'єктів господарювання сплату благодійних внесків.
Продовжуватись дозвіл на розташування тимчасової споруди може строком на 3 роки.
При відсутності у суб’єкта господарювання правовстановлюючого документа на землю (державного акта на право власності на земельну ділянку, права постійного користування земельною ділянкою або договору оренди), до заяви (додаток 1), в селищну раду в 2-х екземплярах надаються копії:
- свідоцтва про державну реєстрацію;
- схеми прив'язки тимчасової споруди;
- плану, фасадів тимчасової споруди;
- фото фіксацію місця встановлення тимчасової споруди.
2.4.1. Селищна рада реєструє подану заяву та передає її для опрацювання в відділ містобудування та архітектури РДА для підготовки висновку щодо можливості розміщення тимчасової споруди.
2.4.2. На підставі позитивного висновку відділу містобудування та архітектури РДА (відповідність містобудівельним та санітарним вимогам, відсутність інженерних мереж, дотримання вимог ДСТУ 3587-97 «Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану») відповідальна особа ради готує проект рішення на розгляд виконавчого комітету щодо надання дозволу на розташування тимчасової споруди, та проєкт рішення на розгляд сесії селищної ради проекту рішення про укладення договору особистого строкового сервітуту.
2.4.3. Після прийняття виконавчим комітетом селищної ради рішення щодо дозволу на розташування тимчасової споруди, в 2-х тижневий термін повідомляє суб'єкта господарювання про прийняте рішення та надає перелік документів (включає план реальної частки земельної ділянки з нанесеним особистим строковим сервітутом в масштабі 1:500, ситуаційну схему в масштабі 1:2000 та фотофіксацію ділянки) для прийняття рішення про оформлення земельної ділянки для розміщення тимчасової споруди.
2.4.4. Юрист та землевпорядник селищної ради на підставі поданих суб’єктом господарювання документів, готує проекти договору особистого строкового сервітуту та рішення селищної ради про його укладення.
2.5. При наявності у суб’єкта господарювання правовстановлюючих документів на землю (державного акта на право власності на земельну ділянку, права постійного користування земельною ділянкою або договору оренди згідно цільового призначення), в селищну раду до заяви (додаток 1), в 2-х екземплярах надаються копії:
- свідоцтва про державну реєстрацію;
- схеми прив’язки тимчасової споруди;
- плану, фасадів тимчасової споруди;
- правовстановлюючого документу на землю.
2.5.1. Селищна рада реєструє подану заяву про розміщення тимчасової торгової споруди та передає її для опрацювання в відділ містобудування та архітектури РДА.
2.5.2. Відділ містобудування та архітектуриРДА надає висновок про розміщення тимчасової торгової споруди та передає її на розгляд виконавчого комітету.
2.6. При продовженні дозволу на розташування тимчасової споруди на земельній ділянці комунальної чи державної форми власності, термін дії договору оренди чи договір сервітутного користування яких закінчився, проте плата за землю вносилася своєчасно і в повному обсязі, до заяви (додаток 1), у 2-х екземплярах, додаються копії:
- договору оренди земельної ділянки або договору особистого сервітутного користування, термін дії якого закінчився;
- довідки ДПА про відсутність заборгованості з плати за землю за період дії договору оренди або дії договору особистого сервітутного користування;
- схеми прив'язки тимчасової споруди;
- плану, фасадів тимчасової споруди;
- витягу попереднього рішення виконавчого комітету селищної ради про дозвіл на розташування тимчасової споруди;
- фотофіксація тимчасової споруди (фото розміром 9х13 см).
2.6.1. У випадку закінчення дії договору оренди або договору особистого строкового сервітуту, або його відсутності за період функціонування розміщеної тимчасової споруди до поновлення та/або укладення нового договору, суб’єктом господарювання здійснюється відшкодування втрат від недоотримання коштів Якимівською селищною радою за фактичне землекористування шляхом укладення договору особистого строкового сервітуту.
2.7. Розмір плати за користування особистим строковим сервітутом не може перевищувати розмір орендної плати для аналогічної земельної ділянки.
2.8. Погодження (перепогодження) паспортів тимчасових споруд здійснюється селищною радою у десятиденний термін.
2.8.1. При розташуванні тимчасової споруди в межах історичного ареалу схему розташування необхідно погодити в управлінні охорони історичного середовища облдержадміністрації.
2.8.2. У випадку розташування тимчасової споруди в межах «червоних» ліній, схема розташування погоджується в районній Державтоінспекції.
2.8.3. При розташуванні тимчасових споруд на територіях, які є природоохоронними об’єктами, схему розташування необхідно погодити в управлінні охорони навколишнього природного середовища в Запорізькій області.
2.9. Після отримання дозволу на розміщення тимчасової споруди суб'єкт господарювання подає в селищну раду та відділ містобудування та архітектури РДА заяву-декларацію за формою згідно з додатком 2, із зазначенням інформації про виконання вимог до розміщення тимчасової торгової споруди. На підставі заяви-декларації селищна рада та відділ містобудування та архітектури РДА реєструє тимчасову споруду.
3. Порядок отримання паспорту прив’язки ТС
Заявник, який має намір встановити тимчасову споруду звертається до виконавчого комітету селищної ради з відповідною заявою про наміри розміщення ТС.
До заяви додаються:
копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта господарювання в Україні;
документ, що засвідчує право власності, користування земельною ділянкою або договір сервітуту;
графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані на топографо-геодезичній основі М 1:500;
ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50.
Цей перелік документів є вичерпним.
Подана заява реєструється у встановленому порядку і передається до відділу містобудування та архітектури РДА
Відповідність намірів щодо місця розміщення ТС будівельним нормам, комплексній схемі розміщення ТС (у разі наявності) визначає відділ містобудування та архітектури РДА протягом 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви.
При відповідності намірів щодо місця розміщення ТС будівельним нормам, комплексній схемі розміщення ТС (у разі наявності) відділ містобудування та архітектури РДА протягом 10 робочих днів готує паспорт прив’язки ТС.
Для підготовки паспорту прив’язки ТС заявник додатково надає відділу містобудування та архітектури РДА технічні умови щодо інженерного забезпечення та схему розміщення ТС. Технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС замовником отримуються самостійно.
Для підготовки паспорту прив’язки ТС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надаються.
Паспорт прив’язки ТС готується за формою, наведеною у додатку до цього Порядку протягом 20 робочих днів.
Паспорт прив’язки включає:
схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі М 1:500 з нанесеними на неї наявними містобудівними обмеженнями;
документ, що засвідчує право власності, користування земельною ділянкою або договір сервітуту;
реквізити замовника;
технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС;
ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС).

Схему розміщення ТС виготовляє підприємство, установа, які мають ліцензію на виконання проектних робіт на підставі договору, укладеного із суб’єктом господарювання, з урахуванням проектних рішень, розроблених відповідно до технічних умов щодо інженерного забезпечення.
Паспорт прив’язки погоджується відділом містобудування та архітектури РДА та підписується керівником (заступником) виконавчого комітету селищної ради.
При підготовці паспорту прив’язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним будь-яких інших погоджень, не передбачених законодавством та цими Правилами.
Паспорт прив’язки видається на безоплатній основі.
Паспорт прив’язки ТС підлягає реєстрації відділом містобудування та архітектури РДА.
Встановлення ТС без паспорту прив’язки забороняється.
Подовження терміну дії паспорту прив’язки ТС можливо за рішенням виконавчого комітету селищної ради за умови відсутності додаткових містобудівних обмежень, що виникли за період експлуатації ТС або змін у містобудівній документації на місцевому рівні.
Строк функціонування ТС може бути продовжено на підставі документа, що посвідчує продовження права на відповідну земельну ділянку, або продовження договору сервітуту без переоформлення паспорта прив’язки. Переоформлення паспорта прив’язки при продовженні строку функціонування ТС та його перереєстрації може здійснюватись у разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб'єкта господарювання.
Паспорт прив’язки ТС є підставою на встановлення ТС.
Відхилення від паспорту прив’язки ТС не допускається.
Відновлення благоустрою при встановленні ТС обов’язково.
Після розміщення ТС замовник (суб’єкт господарювання) подає до виконавчого комітету селищної ради письмову заяву-декларацію встановленої форми, у якій декларує, що він виконав вимоги паспорту прив’язки.
Паспорт прив’язки ТС виготовляється у двох екземплярах. Один екземпляр зберігається у замовника ТС, другий – у відповідному відділі містобудування та архітектури РДА.
Електронна версія паспорту прив’язки надається замовником селищній раді та відділу містобудування та архітектури РДА для внесення у інформаційну базу містобудівного кадастру (для стаціонарних ТС).
Дія паспорту прив’язки ТС може бути зупинена за таких умов:
необхідність проведення планових ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС - з обов’язковим попередженням власника ТС за 3 місяці та пропозицією щодо альтернативного місця розміщення такої ТС;
необхідність проведення аварійних ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС - без попередження;
складення трьох протоколів про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
недотримання вимог паспорту прив’язки ТС при її встановленні;
не встановлення ТС протягом трьох місяців з моменту отримання паспорту прив’язки ТС;
виявлення недостовірних даних, що використовувались при підготовці паспорту прив’язки ТС.
Підставою для відмови у наданні паспорту прив’язки є:
невідповідність намірів розміщення ТС будівельним нормам, комплексній схемі розміщення ТС;
подання неповного пакету документів;
подання недостовірних даних;
неможливість встановлення ТС через наявні обмеження.
Відмова у видачі висновку з інших підстав не допускається.
У разі припинення дії паспорту прив’язки ТС така ТС підлягає демонтажу. Демонтаж ТС здійснюється за рахунок замовника.
Рішення про демонтаж самовільно встановлених ТС приймається виконавчим комітетом селищної ради за поданням відділу містобудування та архітектури РДА.
У разі, якщо ТС перешкоджає проведенню реконструкції або ремонту існуючих інженерних мереж, вулиці, дороги, будівель і споруд, ТС тимчасово переноситься в інше місце.
У такому випадку виконавчий комітет селищної ради надсилає суб'єкту господарювання повідомлення із визначенням нового місця та строку тимчасового розміщення ТС на період здійснення зазначеного ремонту, але не пізніше ніж за три місяці до запланованого перенесення. Це повідомлення є підставою для тимчасового розміщення ТС на період здійснення ремонту чи реконструкції. Тимчасове місце розміщення ТС визначається селищною радою за погодженням з відділом містобудування та архітектури РДА.
Перенесення ТС на інше місце можливе також у разі внесення змін до містобудівної документації на місцевому рівні, зміни будівельних норм, зміни у розташуванні існуючих споруд та інженерних мереж, які унеможливлюють розташування ТС у місці її знаходження.
Власники ТС зобов'язані підтримувати належний експлуатаційний стан ТС та відповідного технологічного обладнання, що використовується разом з ТС.
Режим експлуатації ТС встановлюється селищною радою.
Замовник несе персональну відповідальність відповідно до законодавства за порушення умов паспорта прив’язки ТС.
3.Окремі положення.
3.1. Самовільне розміщення тимчасових споруд забороняється.
3.2. Суб’єкт підприємницької діяльності має право на встановлення не більше 2-х холодильних вітрин поруч тимчасової споруди тільки у випадку здійснення ним роздрібної торгівлі продовольчими товарами. Загальна площа вітрин не повинна перевищувати 25 відсотків від площі тимчасової торгової споруди.
3.3. В центральній частині селища забороняється поруч тимчасової споруди встановлювати будь-яке торгове обладнання (холодильну вітрину, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат).
3.4. У разі зміни власника тимчасової споруди (при купівлі, спадкуванні, даруванні тимчасової торгової споруди чи реорганізації юридичної особи з розподілом майна між засновниками, виході зі складу підприємства одного із засновників разом з часткою майна) селищна рада вносить зміни до рішення щодо розміщення тимчасової споруди. Уповноважений ради та відділа містобудування та архітектури РДА вносить інформацію про нового власника в свій реєстр. Новий суб’єкт господарювання, згідно рішення виконавчого комітету (сесії) селищної ради, зобов’язаний внести зміну в проектну документацію (паспорта прив’язки) та на право користування земельною ділянкою.
3.5. Зміна рішення щодо розміщення тимчасової споруди надається на підставі заяви нового суб’єкта підприємницької діяльності та копій таких документів:
- договір купівлі-продажу, дарування, свідоцтва про право на спадщину, здачі в оренду об’єкта або акту розподілу майна;
- копія свідоцтва про державну реєстрацію нового суб’єкта підприємницької діяльності;
- попереднє рішення виконавчого комітету (сесії) селищної ради про дозвіл на розташування тимчасової споруди;
- паспорт прив’язки;
- документ, що засвідчує право власності та (або) користування земельною ділянкою;
- довідка про відсутність заборгованості по орендній платі за земельну ділянку, видана в ДПІ Якимівського району ;
- свідоцтво про сплату єдиного податку (при потребі);
- фотофіксація тимчасової споруди на час перереєстрації (фото розміром не менше 9х13 см).
3.6. Для зміни естетичного вирішення тимчасової споруди з ініціативи суб’єкта господарювання, суб’єкт звертаєтьсядо селищної ради з письмовою заявою та проектними пропозиціями, після резолюції, заява передається в відділ містобудування та архітектури РДА. Якщо зміна естетичного вирішення тимчасової споруди здійснюється в межах історико-культурної заповідної території, проектні пропозиції погоджуються управлінням охорони історичного середовища.
Відділ містобудування та архітектуриРДА розглядає проектні пропозиції та вносить зміни до паспорта прив’язки, які погоджуються та скріплюються печаткою.
3.7. У випадку відмови в погодженні змін, заявникові в місячний термін надсилається мотивована письмова відповідь.
3.8. Дозвіл на встановлення тимчасової споруди в місцях перспективного будівництва чи благоустрою території надається терміном на 3 роки або до початку виконання будівельних робіт.
3.9. У випадку, коли тимчасова споруда перешкоджає проведенню реконструкції або ремонту інженерних мереж вулиці, дороги, будинків і споруд, вона переноситься на певний період в інше місце без припинення рішення про її розміщення.
3.9.1. Якимівська селищна рада або відділ містобудування та архітектури РДА надсилає не пізніше, ніж за два тижні до запланованого перенесення тимчасової торгової споруди, повідомлення з визначенням її нового місця та строку розміщення на період проведення реконструкції або ремонту. Таке повідомлення є підставою для перенесення суб'єктом господарювання тимчасової споруди на період проведення реконструкції або ремонту.
3.9.2. Перенесення тимчасової споруди можливе також у випадку внесення змін до передбачених законодавством норм і правил, містобудівної документації, місцевих правил забудови, державних будівельних норм, змін у розташуванні інженерних мереж, будинків і споруд, що унеможливлюють розташування тимчасової споруди у певному місці.
3.9.3. Нове місце розташування тимчасової споруди визначається селищною радою та відділом містобудування та архітектуриРДА на підставі місцевих правил забудови, з дотриманням передбачених законодавством норм і правил, за погодженням із суб'єктом господарювання та затверджується селищною радою.
3.10. Суб’єкт господарювання повинен:
- постійно утримувати прилеглу територію (в радіусі 10 м або до осі проїжджої частини дороги) в належному санітарному стані;
- біля тимчасової споруди встановити урни для сміття;
- укласти угоду з перевізником на вивіз твердих побутових відходів (згідно норм накопичення);
- під час експлуатації тимчасової споруди дотримуватися вимог щодо забезпечення її технологічної безпеки функціонування;
- після завершення терміну дії дозволу на розташування тимчасової споруди в 30-денний термін демонтувати її, а ділянку, що використовувалась - привести до належного санітарно-технічного стану;
- не вносити доповнення або зміни до зовнішнього вигляду тимчасової споруди без попереднього погодження проектної документації;
- виконувати приписи контролюючих органів, що вказують на необхідність усунення порушень, недоліків зовнішнього вигляду чи санітарно-технічного стану тимчасової споруди або прилеглої території.
3.11. При невиконанні вимог пункту 3.10 цього Положення (накладення 3-ох адміністративних стягнень протягом року), тимчасова споруда підлягає демонтажу в установленому порядку.
3.12. Знесення встановлених згідно із законодавством тимчасових споруд без погодження із суб'єктом господарювання, який використовує її для провадження підприємницької діяльності, здійснюється виключно за рішенням суду.
3.13. Знесення встановлених згідно із законодавством тимчасових споруд, суб'єкти господарювання яких не мають дозволу виконавчого комітету селищної ради на продовження розташування тимчасових споруд, з відсутнім відшкодуванням втрат від недоотриманя коштів Якимівською селищною радою за фактичне землекористування, здійснюється на підставі рішення виконавчого комітету селищної ради про їх демонтаж.
4. Самовільно встановлені тимчасові торгові споруди.
4.1. При виявленні органом місцевого самоврядування самовільно встановлених тимчасових споруд виконавчий комітет селищної ради приймає рішення про примусовий демонтаж споруди відповідно до Порядку звільнення земельних ділянок, що зайняті без правових підстав та належать до комунальної власності територіальної громади селища Якимівка.
Секретар ради КУЗНЕЦОВА Н.С.

Додаток 1
до Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка.
Селищному голові
________________________________
___ ____________ 20__ р. №
ЗАЯВА
про розміщення та функціонування тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності
_____________________________________________________________________________________________
(повне найменування суб’єкта господарювання)
______________________________________________________________________________________________
(адреса суб’єкта господарювання)
______________________________________________________________________________________________
(номер державної реєстрації суб'єкта господарювання)
______________________________________________________________________________________________
(телефон та електронна адреса)
Прошу дозволити розміщення ______________________________________________________________________________________________
(призначення тимчасової споруди)
______________________________________________________________________________________________
(адреса та приблизне бажане місце розміщення)
______________________________________________________________________________________________
Технічні характеристики тимчасової споруди______________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
(стаціонарна або пересувна, павільйон, кіоск, тимчасовий пристрій для сезонної торгівлі, розміри, місце розташування, площа, кв. метрів)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Строк розміщення з ___ _________ 20__ р. по ___ _____________ 20__р.
____________ ______________________________________________________
(підпис) (прізвище, ім’я та по батькові заявника або уповноваженої ним особи)
Документи, що додаються
1.

2.
М.П.

Додаток 2
до Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка.
Селищному голові
________________________________
___ ____________ 20__ р. №
ЗАЯВА-ДЕКЛАРАЦІЯ
про розміщення та функціонування тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності
_____________________________________________________________________________________________
(повне найменування суб’єкта господарювання)
______________________________________________________________________________________________
(адреса суб’єкта господарювання)
______________________________________________________________________________________________
(номер державної реєстрації суб'єкта господарювання)
______________________________________________________________________________________________
(телефон та електронна адреса)
Підтверджую, що тимчасова споруда ________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
(призначення та характеристика тимчасової споруди)
що розміщується________________________________________________________________________________
(адреса або приблизне бажане місце розміщення)
_____________________________________________________________________________________________
згідно з паспортом прив’язки та технічними умовами.
Заява-декларація складена під цілковиту відповідальність суб’єкта господарювання.

____________ _________________________________________
(підпис) (прізвище, ім’я та по батькові заявника або уповноваженої особи)


М.П


Додаток №2 до рішення сімнадцятої сесії Якимівської селищної
ради шостого скликання від 29.02.2012 року № 59
ТИПОВИЙ ДОГОВІР
ОСОБИСТОГО СТРОКОВОГО СЕРВІТУТУ
смт. Якимівка «____» _____________20____р.
Якимівська селищна рада в особі селищного голови Чишко Михайла Євгеновича, що діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", надалі ВЛАСНИК, з однієї сторони і суб'єкт господарювання ______________________________________________________________________________________________, надалі СЕРВІТУАРІЙ, з другої сторони, в подальшому названі разом як СТОРОНИ, уклали цей Договір про наступне:
1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ
1.1. ВЛАСНИК, на підставі рішення Якимівської селищної ради №____від ____________20___р.
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
встановлює особистий строковий сервітут на земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: смт. Якимівка.____________________________площею________кв.м для ____________________________ _______________________________________________________________________________________ (конкретний вид використання)
2. ТЕРМІН ДІЇ ДОГОВОРУ
2.1. Особистий строковий сервітут встановлюється до ______________________ 20 ___р.
2.2. При зміні СЕРВІТУАРІЯ Договір особистого строкового сервітуту втрачає чинність.
2.3. Після закінчення строку договору СЕРВІТУАРІЙ має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі СЕРВІТУАРІЙ повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово ВЛАСНИКА про намір продовжити його дію. Продовження дії договору оформляється додатковою угодою на підставі рішення міської ради про продовження терміну дії розміщення тимчасової споруди.
3. РОЗРАХУНКИ ПО ДОГОВОРУ
3.1. Плата по договору вноситься СЕРВІТУАРІЄМ у грошовій формі у розмірі орендної плати за землю відповідно до рішення селищної ради від _______20___р. №_____
3.2. Плата по договору вноситься СЕРВІТУАРІЄМ у розмірі: ___ % від нормативної грошової оцінки, з урахуванням коефіцієнту орендної плати, що складає: ______________________ _____________________________________________________ грн, на рік. Щомісячна плата складає: __________________________________________________________________________________грн.
3.3.Плата по договору вноситься щомісячно до 30 числа місяця, наступного за звітнім на р/р в_________________ , МФО____________________ , одержувач – Якимівська селищна рада, код ЄДРПОУ_____________________, код платежу ____________________(для фізичних осіб) або ____________________________ (для юридичних осіб).
3.4.У разі не внесення плати по договору у строки, визначені цим договором, справляється пеня з розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення боргу, або на день його погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою за кожний календарний день прострочення у його сплаті. ВЛАСНИК бере на себе обов'язок уточнення зміни отримувача плати по договору та його банківських реквізитів в органах Якимівської селищної ради.
3.5.Внесення плати по договору на майбутній період СЕРВІТУАРІЄМ допускається на термін не більше одного календарного року.
3.6. Розмір плати по договору не є постійним і може змінюватися в залежності від зміни ставок орендної плати за землю, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, зазначених законодавством. При зміні розміру плати по договору ВЛАСНИК односторонньо письмово повідомляє про це СЕРВІТУАРІЯ.
3.7.У разі визнання у судовому порядку договору особистого строкового сервітуту недійсним отримана ВЛАСНИКОМ плата по договору за фактичний строк дії особистого строкового сервітуту не повертається.
3.8.Плата по договору справляється також у випадках, якщо СЕРВІТУАРЇЙ з будь-яких причин тимчасово не використовує земельну ділянку на умовах договору.
4. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
4.1. ВЛАСНИК має право:
- вимагати своєчасного внесення плати по договору;
- відвідувати земельну ділянку з метою контролю за використанням та станом земельної ділянки, на яку встановлено земельний сервітут;
4.2. ВЛАСНИК зобов'язаний:
- не перешкоджати використанню земельної ділянки в межах встановленого сервітуту;
- не втручатися у господарську діяльність СЕРВІТУАРІЯ;
4.3. СЕРВІТУАРЇЙ має право:
- приступати до використання земельної ділянки після реєстрації цього договору;
- вимагати усунення перешкод, які виникають при використанні земельної ділянки, на яку встановлено особистий строковий сервітут;
4.4. СЕРВІТУАРЇЙ зобов'язаний:
- своєчасно вносити плату по договору;
- не чинити дій, що можуть привести до погіршення якісних характеристик та екологічного стану землі;
- дотримуватися умов користування сервітутом, встановлених цим Договором;
- відшкодувати ВЛАСНИКУ збитки в зв'язку з погіршенням якості земель в результаті своєї господарської діяльності;
- після закінчення терміну договору звільнити земельну ділянку в попередньому стані і якості;
- гарантувати, що виконавчі державні органи та органи місцевого самоврядування, санітарні, протипожежні, землевпорядні органи, а також органи екологічної безпеки та архітектури не будуть обмежуватись стосовно доступу до земельної ділянки для виконання їх обов'язків в межах їх повноважень;
- дотримуватися вимог щодо забезпечення технологічної безпеки та упорядкування прилеглої території.
4.5. У разі коли тимчасова споруда перешкоджає проведенню реконструкції або ремонту інженерних мереж вулиці, дороги, будинків і споруд, вона переноситься на певний період в інше місце без припинення рішення про її розміщення. Власник або відділ містобудування та архітектури Якимівської РДА надсилає не пізніше ніж за два тижні до запланованого перенесення тимчасової споруди повідомлення з визначенням її нового місця та строку розміщення на період проведення реконструкцій або ремонту. Таке повідомлення є підставою для перенесення суб'єктом господарювання тимчасової споруди на період проведення реконструкції або ремонту.
4.6. Перенесення тимчасової споруди здійснюється також у разі внесення змін до передбачених законодавством норм і правил, містобудівної документації, місцевих правил забудови, державних будівельних норм, змін у розташуванні інженерних мереж, будинків і споруд, що унеможливлюють розташування тимчасової споруди у певному місці. Нове місце розташування тимчасової споруди визначається Якимівською селищною радою.
4.7. Сторони зобов'язані дотримуватися правил добросусідства.
4.8. Предмет сервітуту не може бути предметом купівлі-продажу, застави та не може передаватися будь-яким способом СЕРВІТУАРІЄМ іншим фізичним та юридичним особам.
4.9. Особистий строковий сервітут не позбавляє ВЛАСНИКА прав володіння користування та розпорядження нею.
5. УМОВИ ЗМІНИ, ПРИПИНЕННЯ І РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ
5.1 Зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У раз недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку.
5.2.Дія договору припиняється у разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- припинення діяльності СЕРВІТУАРІЯ.
5.3. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:
- взаємною згодою сторін;
- рішенням суду на вимогу однієї із сторін унаслідок невиконання другою стороною обов'язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.
Умовами розірвання договору в односторонньому порядку є:
- вимога однієї із сторін у випадку невиконання іншою стороною обов'язків, передбачених договором;
- несплата СЕРВІТУАРІЄМ плати по договору протягом 1-го місяця з дня закінчення строку платежу або самовільна зміна функції використання земельної ділянки є підставою для дострокового розірвання договору за ініціативою ВЛАСНИКА.
- добровільна відмова від користування об'єктом договору або припинення діяльності СЕРВІТУАРІЯ.
6. ФОРС-МАЖОР
6.1. Сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невиконання зобов'язань по даному договору, якщо це невиконання з'явилося наслідком обставин непереборної сили, що виникли після укладення договору, в результаті подій надзвичайного характеру, які сторона не могла ані передбачати, ані подолати розумними заходами (форс-мажор).
6.2. Ризик випадкової загибелі тимчасової споруди на земельній ділянці, щодо якої встановлюється особистий строковий сервітут, несе СЕРВІТУАРІЙ.
6.3. У разі знищення або пошкодження земельної ділянки, щодо якої встановлюється особистий строковий сервітут, в результаті недбалого, безгосподарського ставлення, відшкодування провадиться стороною, з вини якої це сталося.
7. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
7.1.Додаток до Договору: схема прив’язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, що є невід'ємною частиною Договору.
7.2.Договір складено в трьох примірниках, які мають однакову юридичну, з яких один примірник передається СЕРВІТУАРІЮ, другий ВЛАСНИКУ, третій знаходиться в органі, який здійснив реєстрацію.
8. ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ ТА РЕКВІЗИТИ СТОРІН ТА ПІДПИСИ СТОРІН
ВЛАСНИК СЕРВІТУАРІЙ
Якимівська селищна рада _______________________________________
вул. М Патріотів,10а, смт Якимівка, (прізвище, імя, по батькові фізичної особи, паспортні дані номер,
р/р ____________________ ГУ ДКУ __________________________________________
в Запорізькій області, ким і коли виданий/ найменування юридичної особи, місце
МФО _____________________ __________________________________________
код ЄДРПОУ________________ проживання фізичної особи / місцезнаходження юридичної особи
тел./факс (06131) 9-12-51; __________________________________________
Селищний голова банківські реквізити , ідентифікаційний код)
Якимівської селищної ради __________________________________________
_______________ М.Є.Чишко. ___________________________________________
м.п. м.п. (за наявності) (підпис, ініціали, прізвище)
Договір зареєстровано у відділі Держкомзему Якимівського району Запорізької області "___"____________20__р. за №__________
________________ _______________________________________
(підпис) (ініціали та прізвище посадової особи, яка провела державну реєстрацію)
Секретар ради КУЗНЕЦОВА Н.С.

Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності
Регуляторний акт
На публічне обговорення виноситься проект рішення Якимівської селищної ради та аналіз регуляторного впливу проекту рішення «Про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка та типового договору особистого строкового сервітуту».
Із зауваженнями та пропозиціями звертатися до Якимівької селищної ради як на електронну адресу http://akimovka-ps.at.ua так і у письмовому вигляді за адресою: смт. Якимівка, вул. Молодих Патріотів,10а. За додатковою інформацією звертатись за , тел. 9-14-35.
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення селищної ради
„Про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка та типового договору особистого строкового сервітуту”
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.11 № 548 «Про затвердження Порядку проведення експертизи містобудівної документації» скасовано постанову Кабінету Міністрів України від 26.08.09 № 982 «Про затвердження порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності». Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено поняття малої архітектурної форми як невеликої споруди декоративного, допоміжного чи іншого призначення, що використовується для покращення естетичного вигляду громадських місць і міських об'єктів, організації простору та доповнює композицію будинків, будівель, їх комплексів.
Тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності було визначено як одноповерхові споруди, що виготовляються з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Таким чином, виникла розбіжність у визначенні термінів, що унеможливлює розміщення об’єктів, які раніше носили назву «мала архітектурна форма» за існуючим Порядком. Дана розбіжність у визначенні термінів позбавляє суб’єктів господарювання їх законного права на здійснення господарської діяльності

З огляду на вищевикладене, вирішення окресленої проблеми неможливе за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів, та потребує негайного правового врегулювання органами місцевого самоврядування з метою реалізації прав підприємців на ведення господарської діяльності.
Для вирішення даної проблеми існує необхідність затвердити Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка та типового договору особистого строкового сервітуту.
До кола суб'єктів, на яких проблема справляє негативний вплив, належать:
суб’єкти підприємницької діяльності – у зв’язку з відсутністю законодавчо встановленого порядку розміщення тимчасових споруд;
органи місцевого самоврядування – у зв’язку з неправомірним використанням суб’єктами господарювання земельних ділянок комунальної форми власності при розміщенні тимчасових споруд на території селища Якимівка та недонадходженням коштів до місцевого бюджету.
2. Визначення цілей державного регулювання.
Метою державного регулювання є:
- усунення адміністративних бар’єрів під час здійснення підприємницької діяльності;
- збільшення надходжень у місцевий бюджет від суб’єктів підприємницької діяльності.
3. Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання.
Визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки залишає прогалини в правовому регулюванні порядку розміщення тимчасових споруд.
Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:
- діючий порядок;
- прийняття селищною радою рішення про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території селища Якимівка та типового договору особистого строкового сервітуту.
Першою альтернативою є залишення діючого порядку, тобто неприйняття даного регуляторного акта. Ця альтернатива є неприйнятною насамперед через те, що залишає прогалини у сфері правового регулювання містобудівної діяльності, визначеної Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Тому, оцінюючи альтернативи, перевага була віддана останній, оскільки в цьому випадку досягнути мети можливо в коротший строк, з меншими витратами, з врахуванням особливостей роботи селищної ради та ситуації, яка склалася. Прийняття такого регуляторного акта дасть можливість врегулювати порядок реалізації права суб’єктів господарювання на розміщення тимчасових споруд на території смт Якимівка, з метою здійснення підприємницької діяльності, не забороненої законом.
Дане альтернативне рішення збільшить надходження до місцквого бюджету, забезпечить неухильне виконання норм Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» і буде запобігати зловживанням та корупційним діям в сфері адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.

Впровадження та виконання вимог запропонованого проекту регуляторного акта відповідає тим ресурсам, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, а також ресурсам суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія запропонованого проекту регуляторного акта (сплата податків, зборів та інших обов’язкових платежів).
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи.
Основним принципом запропонованого проекту рішення є дотримання прав та законних інтересів суб’єктів господарювання, забезпечення найбільш ефективних умов для реалізації ними своїх прав, надання додаткових можливостей для розвитку підприємницької діяльності у смт. Якимівка.
З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення таких заходів:
поліпшення якості законодавчої та нормативної бази, що регулює порядок розміщення тимчасових споруд;
забезпечення виконання законодавчих актів вищої юридичної сили;
Запропонований механізм дії даного проекту регуляторного акта відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, прозорості, передбачуваності.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Найбільш значний вплив зовнішніх факторів на дію вищезазначеного акта можливий при виникненні змін у чинному законодавстві. В цьому випадку може мати місце невідповідність положень регуляторного акта нормам, що встановлюються нормативно-правовим актом вищої юридичної сили. Зазначена обставина негативно вплине на виконання вимог акта, проте може бути подолана шляхом внесення відповідних корегувань до нього.
Враховуючи вищевикладене, впровадження та виконання вимог акта органами державної влади, органами місцевого самоврядування, суб’єктами підприємницької діяльності передбачається ефективним.
Проте слід зазначити, що даним регуляторним актом не визначений механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта.
6. Очікувані результати прийняття акта.
Сфера впливу регуляторного акта
Вигоди
Витрати
Органи місцевого самоврядування
Збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок сплати місцевих податків, зборів та інших обов’язкових платежів у зв’язку з розвитком підприємницької інфраструктури селища, створенням нових робочих місць та реєстрацією найманих працівників у відповідних органах.
Приведення місцевої нормативно-правової бази у відповідність до вимог чинного законодавства України
Суб’єкти господарювання
Оформлення права користування земельною ділянкою комунальної форми власності відповідно до вимог чинного законодавства України.
Сплата місцевих податків, зборів та інших обов’язкових платежів
Територіальна громада селища.
Стимулювання розвитку підприємництва.
Можливість реалізації соціальних заходів у зв’язку з додатковими надходженнями до місцевого бюджету.
7. Строк дії акта.
Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта.
У разі виникнення потреби, у зв’язку зі зміною чинного законодавства України та за підсумками аналізу відстеження його результативності, вноситимуться зміни до запропонованого регуляторного акта.
8. Показники результативності акта.
Пропонується використати наступні показники результативності:
розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;
кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;
рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;
кількість зареєстрованих договорів про встановлення особистого строкового сервітуту.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта проведено на етапі його підготовки.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки.
Планується проведення аналізу та відстеження кількості укладених договорів особистого строкового сервітуту у зв’язку з встановленням тимчасових споруд, а також відстеження динаміки надходжень до місцевого бюджету від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
Для здійснення відстеження результативності регуляторного акта планується використання статистичних даних з можливим проведенням соціологічного опитування суб’єктів господарювання, які здійснюють підприємницьку діяльність шляхом розміщення малих архітектурних форм.